Wednesday, January 04, 2006

Sakit kepalaaaaa!!!!

Assalamualaikum....
Adoiiii...hari nie kepala aku sakit...nak tau sebabnya?? meh aku citer sket kat sini... memang nak luahkan pun..sebab dah tension tahap cipan dah rasanya nie...
Ari nie..pepagi lagi aku dah kena naik bas.. sebab keta mama MC..masuk 'spital' (bengkel)... dapat bas kul 7 pagi...mujur dapat duduk bila sorang aci tu turun kat next bus stop..satu kelegaan buat aku memandangkan federal highway tu memang jem giler bila hari skolah sudah bermula... akhirnya sampai jua aku ke opis by 7.50 am...rosak record punch card aku yang jarang sampai after 7.30 am tu... isk..iskk..isk.. nak wat camner...
Then...seawal pagi plaks..ada user dari Penang dah call..tanya memacam pasal sistem.. puas le plaks aku mengayat utk jawab soalan2 dari user tu... in the mean time aku tgh plan apa keje yang aku kena settlekan awal pagi... baru je plan nak wat keje... operator dah call aku inform 2 program ada error... minta aku check.. sambil check, aku dok pk pasal 2 lagi job yg perlu disettlekan... itu semua je dah amik masa sampai dekat kul 9.30 pagi... uwaaaa...dah le perut time sudah mula berdangdut... kenkawan ajak makan..aku mampu cakap "akak pergi laa dulu..nanti ai nyusul" pastu disebabkan lapar, aku cecepat amek breakfast.. pecah rekod tu... tak sampai ½ jam, dah siap makan (selalunya sarapan dekat sejam..sbb makan + sembang2 pagi)... ari nie memang tak dan....
Lepas je makan, terus aku balik tempat aku... sambung balik wat keje... keje yang dulu biasanya aku leh settlekan dalam masa sejam, ari nie aku tak dapat nak wat gitu.. sebabnya ada kerosakan teknikal pada hardware yang pegang TEST sistem... (erkk...paham ke orang baca statement aku nie?? sorry la ek kalau ada yg tak faham..buat2 faham je la ek) tak sempat aku nak siapkan keje tu lagi, operator dah call semula..inform satu lagi program error...daily program plaks tu.. yg tu memang urgent..mujur laa ada staf aku yg leh tolong tgkkan.. kalau tak..biul kepala aku dibuatnya... lepas lunch je..kepala aku dah mula pening2... ngantuk pun ye gakss..tapi ditahan2 ngantuk tu.. menguap tu toksah kata laa...tak terkira banyaknya.. cuma diabaikan je... maybe sebab memaksa diri terus siapkan keje tu gaks (maklum ler.. urgent giler) maka siap jugak laa by 5.00 pm.. lega sket...
Pastu dah berangan nak balik awal, tunggu ayahanda jemput (dah janji awal2).. skali, tak sangka ler plaks ayahanda bawak aku pi jumpa kawan dia..katanya kejap je... kejap tak kejap.. sampai jam 6 laa jugak.. mujur laa aku bawak novel..dapat gaks baca sambil tunggu tu... balik je dari KL...terus ajak ayahanda pi jemput keta yang masuk 'spital' petang smalam tu.. carik2 keta mama aku tu, rupa2nya 'doktor'2 tu pi bawak test drive... dah kena tunggu lagi.. last-last aku dapat keta dlm kul 7 lebih sket...terus pecut bawak balik umah...
Dengan badan yang letih, kepala yang sakit, penat yang tak terkira.. aku layan gaks kartun favorite aku Detective Conan walaupun citernya dah nak abis.. janji dapat tgk muka Conan Idogawa yang cute tu..jadi lah... then, abis kartun...pi laa bersiram... solat maghrib dan masak utk dinner... walaupun letih, tapi mengenangkan 'pakwe' tersayang kena pi opis semula malam nie, masak laa jugak seadanya...mujur laa adik aku yang baik tu dah siap masakkan nasi dan sayur serta dah tolong perapkan ayam... aku cuma sambung goreng ayam dan goreng keropok je laa malam nie... simple..but alhamdulillah... itu laa yang mengenyangkan aku sampai ke esok hari...
Dan...tika blog nie diapdet..kepala ku yang sakit nie masih lagi sakit..nak makan ubat.. serba salah... takut bukan migraine... rasanya, baik aku stop kat sini dulu and masuk tidur... good nite .. sweet dreamss to me....
wasalam
p/s: ntah apa2 agaknya ayat aku nie..maafkan aku kalau ada yang tidak memahami.. janji aku dapat melegakan apa yang terselirat di kepala otak ku..agar dapat tidur lena malam nie...