Thursday, January 26, 2006

Berpinar-pinar.....

Assalamualaikum....
Hmmm...berpinar-pinar mata aku mengadap PC hampir sepanjang hari nie... dok ngadap program.. ngadap data.. aduss...pening kepala dibueknya...
"Take a break..Have a Kit Kat.."
Hehehe....Tetiba teringat plaks kat iklan tu... emm...lama rasanya tak makan coklat Kit Kat tu.. aku nie hantu coklat.... suka bebenor makan coklat.. tapi agak memilih gaks la.. bukan semua coklat aku suka makan... orang kata, makan coklat nie menggemukkan. Tapi aku ada baca dalam majalah, kalau kita makan coklat dalam kuantiti yang optima, sebenarnya ianya takde laa menggemukkan. Malah coklat boleh merangsang otak kita yang sedang stress... macam aku sekarang nie...coklat yg ada kat dalam laci aku hanyalah coklat Tiger Bar...
"T is for Tiger Bar..."
Tu pun daripada iklan yang glamer tahun lepas...hehehe..aku cukup suka ngan coklat nie sebab dia jenis wafer.. maknanya tak terlalu banyak coklat yang terkandung di dalamnya...Ok laa..terbuat dokumentari pasal coklat ler plaks ekk...
Hmmm...nak citer sket pasal semalam.... Semalam aku tak sempat nak update blog... mana taknya... balik je umah dalam kul 6 lebih sket, then aku dah kena keluar balik sebab aku terlupa nak withdraw duit yang mama pesan... alang-alang suami aku pun cuti smalam, aku ajak le dia pi sama... lama rasanya tak dating ngan suami sendrik.. iyer laa.... selama mama pergi Haji..kalau keluar pun, mesti aku ajak adik aku sekali...takkan aku nak tinggalkan dia sesorang kat umah.. tak pun aku asyik dating ngan adik aku je sebab suami aku pun time tu sama ada dia kerja atau keluar ngan kenkawan dia... so, pergi laa kami ke Plaza Masalam.... senang situ sebab boleh withdraw duit dan belikan top -up access untuk phone mama sekaligus.... dan, alang-alang dah dating petang smalam, aku kecek laa kat dia untuk terus pi makan... (dia dah lapar pun time tu). Aku tanya laa dia "Abang nak makan apa? Tekak abang terasa nak makan apa".. dia jawab le.. "Abang tak kisah.. apa-apa pun boleh"... so, pusing punya pusing kat Plaza Masalam tu... (tempat makan takde laa banyak mana..tapi boleh laa tahan pilihan yang ada) aku pun ajak laa dia makan kat Pizza Hut... kan ada pizza baru kat situ... Aku pujuk laa dia makan pizza baru tu...Pizza Atlantis namanya... as usual..kalau masuk kat Fast Food nie.. senang beli yang set je..dah sedia ada...leceh nak order asing-asing..lagipun harga lain jadinya...
Tu diaaaaaa... bestnya dapat dating walaupun sekadar makan pizza... by the time balik umah..dah masuk waktu Maghrib... elok je lepas mandi dan solat... aku dan suami aku terlelap... sampai laa ke Subuh.. bangun Isyak pun dah lewat.. ada laa dalam kul 5 tu terjaga... ceisss...tak senonoh betul aku ngan suami aku kali nie... penat sangat agaknya sampai dedua terlena sangat... hahahhaha...so, itulah sebabnya aku tak mengupdate blog aku nie....
Ok laa.. aku nak kena continue semula buat kerja... as usual, aku taip entri aku nie kat opis and send to yahoo mail untuk dicopykan ke blog bila balik ke rumah...
Untuk mereka yang akan bercuti sakan pada minggu hadapan.. Selamat Bercuti... Selamat Balik Kampung........ Drive safely...Selamat Menyambut Awal Muharam @ Selamat Tahun baru 1427 Hijrah.... Semoga buku baru yang kita buka ini mencatatkan segala kebaikan yang akan kita laksanakan sepanjang tahun....
wasalam