Monday, January 23, 2006

Overtime !!!

Assalamualaikum....
Hmm... OT...OT...OT... Overtime!!! Kenapa kena OT ?? Sebab kena siapkan keje sebelum due date..
Kenapa tak buat within office hour ??? Sebab within office hour kena siapkan job-job lain yang pending..
Bagus ke OT nie?? ada pro and cons... tapi aku malas nak ulas kat sini...lelain kali laa kot...
Kenapa topik nie yang aku pilih ari nie?? Sebabnya aku masih ada kat pejabat laa nie... tengah siapkan keje, tapi sebab otak tengah blank seketika..so aku pilih untuk update blog... walaupun pc aku takde kemudahan internet, at least aku masih diberikan internet-mail untuk berhubung dengan dunia luar.. so, aku taip dulu blog aku dalam email office aku, then send to yahoo mail aku...nanti kat umah aku copy and paste kan dalam blog aku... mudah kan? walaupun kena ikut jalan jauh... at least better daripada aku sampai umah, then baru nak menaip.. tu pun belum tentu ada idea.. idea untuk teruskan programming tengah sangkut sekejap.... so, curahkan laa dulu idea untuk blog... hehhehe
Anyway, aku malas nak citer pasal job apa yang aku kena buat during OT nie.. bukannya korang faham pun.. so hari nie nak citer pasal apa ek?? Last week aku dijemput untuk join lagi satu group yang dikenali sebagai http://groups.yahoo.com/group/kelasenglish/ Aku tertarik untuk join sebab aku sedar aku masih belum menguasai bahasa Inggeris ku dengan baik even dah belajar sejak tadika sampai laa ke Universiti... fuiyoo.. lama rasanya aku belajar English...tapi masih lagi ada error... even masa latihan yang diberikan thru yahoo groups tu pun, aku masih membuat kesilapan yang aku rasa simple je sebenarnya... dalam group tu jugak, aku diajak untuk menaip blog tapi dalam bahasa Inggeris laa.. Alamak!! boleh ke aku buat? mampu ke aku taip all english.. maybe kot.. tapi tak mula apa pun lagi sebenarnya... maybe lepas nie boleh kot... hehehhe....kepada mereka-mereka yang baca blog aku dan tertarik untuk join, klik laa pada URL kat atas tu ek... rasanya boleh kot....
Kat bawah nie aku sertakan kata-kata dari salah sorang watak dalam citer "Desperate Housewives".... dalam maknanya... faham2 sendrik laa ek...

"Trust is a fragile thing. Once earned, it affords us tremendous freedom.
But once trust is lost, it can be impossible to recover.
Of course the truth is, we never know who we can trust.
Those we're closest to can betray us. And total strangers can come to our rescue.
In the end, most people decide to trust only themselves.
It really is the simplest way to keep from getting burned."
~Mary Alice