Sunday, February 05, 2006

Anugerah Juara Lagu Ke 20

Assalamualaikum...
Hmmm...sekian lama aku tak apdet blog...maklum laa..kehilangan idea dan mood sejak seminggu yang lalu... baru hari nie dapat semula mood dan idea... Kenapa ek aku ilang mood?? Adakah sebab cuti panjang?? tak jugak... Jumaat lepas aku dah masuk keje dah.. sepatutnya start keje Khamis...tapi malang tak berbau...aku MC...ntah cemaner..tetiba sakit tekak plaks malam sebelum tu...bangun pagi Khamis tu plaks..sakit kepala.. terus laa pergi klinik... dan dapat laa MC...hehehe
Laa nie sakit tekak dah kebah, tapi terjangkit plaks batuk dari suami... sampai hari nie masih batuk...mana taknya...ubat sendrik memang dah abis...makan ubat suami je... malas dah nak pi klinik semula...pastu takde pantang2 plaks tu tang makan... lebih2 lagi hari nie...sebabnya tengah hari tadi ada kenduri pertunangan Mak Itam aku...lauk yang tersedia punya laa sedap.. udang masak lemak kuning...pehhh...memang menggamit selera...so, punya laa banyak aku makan udang...Mama siap bawak balik lagi untuk makan malam nie... makin batuk lah aku nie.. hehehhe....
Ok lah...saje nak citer sket pasal title yang aku ketengahkan kat atas tu... laa nie aku tengah tengok Anugerah Juara Lagu (AJL) ke 20... hmm...kali nie takde plaks Siti Nurhaliza ke.. Misha Omar ke yang masuk final nie... rasa macam pelik sket laa.. mungkin depa semua dah establish kot...so dah tak rajin nak bertanding.. ye ker?? hahahaha.. memandai jek aku nie.. dah le tak pernah tengok pun Muzik2 setiap minggu tu..pastu masa semi-final pun tak tengok.. apa pun, starting AJL nie memang menarik..yang mana cara diorang perkenalkan finalist dengan menggunakan rap.. menarik walaupun aku tak dapat tangkap apa yang rappers tu nyanyikan...sket2 je dengar... but it's nice laa... tu pendapat aku..pendapat owang lain, ntah ler..
Iklan plaks semuanya libatkan make-up dan cara-cara untuk bermekap bagi kategori AJL tu.. maklum laa..tajaan L'oreal Paris... adik aku cakap, tebal betul diorang mekap tu.. maklum laa.. takmo cair bila kat atas pentas nanti... Pengacara utama bagi AJL nie as usual laa Cheryl Samad... pengacara iringan pertama plaks Farah Fauzana... hehehe..dia siap berpakaian ala-ala 50'an lagi.. seksi tul...tapi comel laaa.... pastu diikuti plaks dengan Ally Iskandar..dia kelakar gakss.. pakai baju ala-ala 60'an.... then round ketiga, Amy Mastura plaks pakai baju ala-ala 70'an... lagi laa cute...cumanya tak nampak rupa dia...sebab pakai spek hitam yang besor... hahahaha!
Oh ye...patut laa Siti Nurhaliza takde..dia jadi juri rupanya... bila diingat-ingat, Siti Nurhaliza masuk final AJL sejak 1996...laa nie dah 2006..dah 10 tahun dah pun... patut laa dia diangkat menjadi juri... bagus jugak kot...
Errkk...ntah apa laa aku merapu nie... alamak!!! macam dah ngantuk ler plaks... emmm, nak tunggu sampai habis AJL ke tak ek? Kalau tunggu, lama laa tempoh aku apdet blog nie.. tapi tu laa..dah tersangap-sangap la plaks depan laptop nie... Hmm...kesiannya kat Amy Mastura.. dia sakit tekak gaks sampai suara dia pun ala-ala rock... besor je bunyinye...
Ok laa...malas ler nak tunggu result...alaa..esok sure keluar kat suratkhabar punya... cau cin cau....