Monday, June 26, 2006

Gym...Oh...Gym...

Assalamualaikum...
Start dua minggu lepas aku dah mula ke gym waktu lunch...Gym memang disediakan untuk semua staf kat office aku... aku memang dah lama teringin nak gi gym tu..cuma takde geng.. kebetulan ler plaks opismate aku ramai yg gi.. so aku pun join laa depa... best jugak rupanya gi gym nie..selalu tgk dari jauh je gym-gym yang ada kat kedai-kedai atau pun kat dalam tv.. kali nie real punya aku pegi... hehehe.. kekampungan tul aku nie ek.... memula masuk tu, nak guna peralatan kat situ pun tak reti...pelan-pelan aku belajar dari kenkawan yang ada kat situ... seronok rupanya dapat bersenam nie...
Aku memang dah terasa berat aku semakin menaik sejak berenti dari aerobik sebelum puasa tahun lepas.. ada sorang kakak tu cakap, aerobik nie kena buat berterusan...baru leh maintain dan lemak @ selulit pun takde laa menempek kat badan kita... disebabkan aku dah stop agak lama gaks laa..berat aku naik hampir 10kg dalam tempoh tak sampai setahun... tu yg buat aku berkobar-kobar nak gi gym... at least dapat ler buang selulit sket dan dapat gaks laa aku maintainkan stamina aku yang dah mula zero sejak berenti main ping pong dan aerobik tu...
Heharap aku dapat kurangkan at least 5 kg pun ok laa rasanya...sebab orang kata aku nie tinggi. So, tak sesuai plaks kalau kurus sangat macam aku bujang dulu...doa-doakan laa aku supaya aku dapat menjaga disiplin diri dan memaintainkan stamina serta berat aku tu...
p/s: Di mana ada kemahuan, di situ tentu ada jalan... insya Allah
wasalam