Sunday, July 08, 2007

Transformers The Movie...

Assalamualaikum....


Hmm...at last..aku berjaya gaks menggagahkan diri menonton citer Transformers the Movie nie kat panggung wayang.... punya laa seksa nak tgk citer nie....nak tau naper?? Sebabnya dari hari Jumaat aku try booking tiket secara online...semuanya penuh... aku try booking utk tayangan Sabtu or Ahad...memang tak berjaya... smalam petang aku dah putus asa dah.... dalam hati berkata "Takper laa tak dapat tgk ari nie...tgk minggu depan ajer la..."


Then tetiba petang smalam lepas asben aku settle basuh keta...dia tanya aku "Jadi tak nak gi tgk wayang nie?" Aku bagitau dia yang aku tak dapat nak booking tiket sebab dah penuh... So, dia suggest kitorang gi jejalan...kalau rajin gi terus beratur utk beli tiket kat panggung.... Jadinya lepas solat maghrib dan dinner malam smalam, kitorang pun kuar ler rumah... dia tanya ler nak tengok wayang kat mana... aku nie dah takde mood sangat nak tengok...tapi aku cadangkan aje laa untuk gi beli tiket kat Cathay Cineplex Damansara (CCD)... incase tak dapat tiket...leh gaks gi jejalan cuci mata kat The Curve....


So, bila sampai kat CCD tu, kitorang pun try laa masuk ke parking lot situ...pehhhhhhh... punya laa seksa nak cari parking kosong... berkali-kali pusing kat area P2, tak dapat-dapat...then naik ke P1...dah hampir dapat...tapi ada sorang mamat nie buat muka selamba jek amek parking lot tu.... geram tul... so, dalam pusingan terakhir (kalau tak dapat gaks mmg nak terus keluar dan gi tempat lain jek).... mujur laa ada rezki gaks utk kitorang parking...dapat laa jugak 1 parking space kat P1 tu..... kuar je keta, asben aku cakap "Kita kena tgk gaks wayang malam nie..jenuh dah carik parking...dekat setengah jam baru dapat nie..rugi laa kalau tak tgk wayang malam nie... hehehe" Aku memang setuju sangat dengan cadangan asben aku tu.... So, naik je atas... maaakkkk aiiii....punya laa ramai orang beratur...tapi dah alang-alang sampai... gi laa beratur gaks...sambil beratur tu, tgk kat screen tu...Transformers The Movie utk pukul 9.00 pm sampai le 11.00 pm semuanya dah sold out. Yang tinggal kul 2.00 am dan 2.30 am... aku tanya laa kat asben aku nak tgk yang mana satu nie..ke nak layan je movie Die Hard 4.0 yang kul 12.00 am punya? sebab tu kira awal sket laa..time tu kitorang macam nekad nak layan je memana movie yang ada malam tu.... So, pikir punya pikir..kitorang pun decide laa nak tgk gaks Transformers... asben aku cadangkan amek yang kul 2.30 am....so that kitorang boleh balik umah dulu...dia suh aku tidur dulu then kuar semula around 1.30 am... Aku setuju je laa.... maka dengan jayanya kitorang beli laa tiket utk tayangan 2.30 am....


Balik je umah...aku terus lelapkan mata kat sofa (erkk..actually dah tido dah dari dalam keta... hehehhe...mmg time tu aku dah ngantuk sebenarnya).... rasa macam baru je terlena..tup tup asben aku kejut...katanya dah kul 1.20 am... dia suh aku basuh muka..then minta tolong watkan semug air nescafe... aku pun bingkas bangun...cuci muka.... then watkan air tu....kitorang minum share2 je sebab aku malas nak buat untuk diri sendrik...hehehehe...


Then, kul 1.30 am tu kitorang pun gerak laa dari umah...sampai ke panggung dah kul 2.00 am... beratur beli pop corn ngan air mineral...tup tup dah kul 2.20 am... so, masuk panggung dapat plaks seat yang belakang sekali... emm....kecik je panggungnya...maklum la Cineplex je kan... but selesa sangat... movie start lebih kurang kul 2.45 am.... nak tau apa pendapat aku pasal movie nie??? Memang best!!! Class habis!!! Sesaper yang memang minat kat kartun Transformers masa kecik-kecik dulu...aku cadangkan gi laa tengok movie dia... Jalan citer antara kartun dengan movie nie lebih kurang je.... Perang antara Autobots dan Decepticons... then berebut nakkan Cube kuasa tu.... but yang movie nie seronok sebab ada part perang-perang... ada part kejar-mengejar...letup-meletup... memang syokkkkkkkk.... dan ada gaks part yang kelakar.... sakit perut aku tergelak masa Autobots nak menyorokkan diri di sekitar umah Sam tu... erk.. aku malas nak citer bebanyak pasal movie nie...saper yang dah tgk citer nie boleh faham laa apa yang aku maksud kan nie...sorry ek kepada mereka yang belum tgk... hehehehe


Bila abis je movie tu....aku tgk jam...rerupanya dah kul 5.00 am... pehhh... panjang gaks movie nie rupanya... tak sedar dua jam setengah dah berlalu... asben aku minta tolong aku drive balik... mujur la mata aku masih segar time tu... so, aku pun drive ler...jalan sket punya lapang...syok je driving gitu...kalau laa jalan selapang tu setiap hari waktu aku balik kerja...memang seronok... huhuhu.... sampai je umah... dah masuk waktu Subuh...so, lepas je solat Subuh..kitorang pun melenakan diri sampai ke tengah hari... hahahaha...buruk tul perangai aku kan? tapi nak wat camner.... memang tak sedar apa...celik-celik je mata dah dekat kul 12.00 pm... aku pun bangun...cuci muka...masak-masak sket... then ajak asben aku makan.... erkk.. selebihnya as usual..aktiviti hujung minggu aku... basuh baju...kemas umah...kemas bilik sket....


Erkk..ok la... dah takde idea nak citer apa... just that for now...


wasalam


Quote for the day : "No sacrifice, no victory!" Mr. Archibald Witwicky