Wednesday, July 04, 2007

Sarawak...Come and Goes....

Assalamualaikum....

Hmm...Sabtu lepas aku gi Sarawak...untuk aper?? aku just temankan mak aku gi daftarkan adik aku di UNIMAS... hmm... tak jauh beza dari yang aku pergi 2 tahun lalu... 2 tahun lepas aku gi atas tujuan bersukan..tapi kali nie aku gi by full sponsor from my beloved mother... hehehe...

Apa yang menarik di Sarawak?? Hmm...ntah ler...susah nak dinyatakan... aku plaks hanya round area Bandaraya Kuching sahaja.... tu pun tak abis explore..maklumlah... keluasan Kuching je dah lebih kurang dengan keluasan negeri Selangor.... setakat ronda-ronda kat Satok, Main Bazaar, UNIMAS dan Kota Samarahan aje laa kot... seawal pagi Ahad, sepupu2 aku yang tolong hantarkan kami ke UNIMAS...urusan pendaftaran je dah makan masa hampir separuh hari... settle pendaftaran, then balik ke umah makcik aku...lepak2 dengan cousin2 aku... sembang, layan Japanese Drama....hahahaha...punya laa jauh aku layan Japanese Drama...tajuk dia My Boss My Hero... memang kelakar gilers citer dia...aku habiskan menonton dalam masa 1 hari sebanyak 10 episod tu.... rupa-rupanya sepupu aku nie rajin gilers download drama jepun... teruja gaks aku dibuatnya.... hehehe....

Actuallynya aku memang tak buat apa-apa aktiviti sangat masa kat sana....just lepak2 kat umah makcik aku....jejalan pun just kat area UNIMAS... then selebihnya ronda-ronda dari dalam keta... tu jek...gambar pun tak banyak yang aku dapat rakamkan... erkk...sorry laa ek...aku nie memang malas nak upload gambar dalam blog nie... hehehe....

hmm...takde idea sangat laa plaks nak apdet blog tu...cuma yang dapat aku nyatakan...aku seronok dapat gi Kuching nie sebabnya dapat merapatkan ukhwah antara aku dan sepupu2 aku yang memang susah bebenor nak jumpa... kalau sebelum nie aku tak pernah betul-betul kenal mereka... tapi kali nie dapat lepak, bersembang dan bergurau mesra cukup memuaskan hati aku... sebabnya at least aku dapat mengenali mereka dengan lebih rapat...walaupun takde laa rapat sesangat.... sekurang-kurangnya aku tahu yang mereka tetap sedara aku....

Alamak..esok dah mula kerja...dah lama sungguh aku tinggalkan opis sebab aku sambung cuti sakit dari minggu lepas.... esok bermula laa semula kesibukan aku... tentu memacam kerja dah menanti aku esok.... semoga esok dan hari-hari yang akan datang terus mematangkan aku... insya Allah....

wasalam....

"Hope can see the Invisible and can achieve the Impossible" - Saurabh Tank -