Monday, July 16, 2007

Bowling... and... Bagan Lalang...

Assalamualaikum...


Hmm....last weekend aku memang quite busy....hari Sabtu aku join bowling tournament department aku...depa wat kat Mines Bowl, The Mines Shopping Fair. Aku tak pernah main bowling kat situ...cuma pernah laa pergi dan tengok cousin dan adik aku main...tu pun suatu ketika di masa yang lalu...masa tu pun aku bujang lagi... hehehehe... This time depa wat secara individu....


Sampai kat Mines tu (asben antor je...sebab lepas tu dia berkejar ke Monterez...main golf), aku solat Zohor then gi daftarkan diri.... dapat ler Lane ke 7. Ramai gaks laa yang main...dalam 17 orang lelaki dan 8 orang perempuan. Satu lane ada 3 player. As usual main 3 frame...kul 3 lebih games pun mula... hehehe... ntah kenapa kali nie mood aku masa main tu kira baik jugak laa... walhal sehari sebelum tu masih rasa takde mood nak gi main bowling tu.... memang puas hati main hari tu....Alhamdulillah aku dapat perform dengan baik... untuk 1st frame aku dapat le 158 mata....2nd frame 176...tapi masuk frame ke 3, aku pancit... hehehe...terus menjunam turun ke 113 mata.... apa pun....dapat ler aku bawak balik 2 hamper pada ari tu...satu untuk tempat pertama...satu lagi utk highest score... masa aku terima hamper tu...dalam kepala otak aku dah terpikir...wahh...rezki anak-anak buah laki aku laa nie gamaknya...


Nak tau naper aku terpikir macam tu??? Hehehe...sebabnya lepas tournament tu, aku ikut adik ipar aku untuk gi ke PD...rumah abang ipar aku...asben aku yang minta tolong adik dia jemput aku kat Mines... dan dapat la aku merasa naik Perodua Viva baru....adik ipar aku belikan untuk abah mertua aku.... not bad laa Viva nie...terasa lebih lapang dari Kancil... sampai je kat umah abang ipar aku...abang ipar aku terus survey Viva tu...hehehe...biasa laa kan...keta baru... dan hamper yang aku bawak tu...anak-anak buah aku terus bukak...mujur satu je dulu yang depa terkam...yang satu lagi cepat2 aku simpan dalam bilik...cadang nak bawak balik untuk kenkawan opis plaks... dalam dok melayan anak buah aku tu...tetiba abang ipar aku suggest untuk gi piknik kat tepi laut pagi Ahad tu...adik ipar aku alrite je...aku cakap...tunggu laa asben aku sampai dulu...tapi rasanya takde masalah kot.... hehehehe...walaupun masa tu aku takde laa bawak baju spare....mujur laa kakak biras aku offer baju dia.... so, aku pun setuju je laa... dah lama laaa tak gi piknik kat tepi laut....


Seawal pagi Ahad kakak biras aku dah sibuk goreng nasi...aku pun sibuk sama kecek t-shirt ngan seluar dari dia...then kecek plaks tudung dari adik ipar aku... hehehee... kemas-kemas sket apa-apa yang patut sambil sibuk snap gambar anak-anak buah aku yang baru bangun tido... hahahaha... memasing muka toye jekk... bila dah siap semua...dalam kul 8 tu kitorang pun konvoi laa ke Bagan Lalang...aku dan suami aku naik Viva bersama-sama ngan adik ipar aku dan anak-anak dia... mulanya aku ingat jauh Bagan Lalang tu dari umah abang ipar aku tu... rerupanya takde laa jauh mana...dalam 20 minit perjalanan je...tu pun sebab naik Viva baru... so tak leh nak bawak lelaju... hehehehe...


Sampai je kat tepi pantai tu...abang ipar aku dah sibuk bentang tikar...then kitorang pasang khemah....anak-anak buah aku dah sibuk berlari nak main air... mujur plaks ada meja kat situ...kitorang terus angkat meja tu dan letak dekat dengan tempat kitorang bentang tikar... senang sket nak letak barang-barang...takde laa bebudak kecik tu sibuk nak capai itu ini... hmm... aku plaks cam biasa menyibukkan diri mengambil gambar-gambar candid... nak tergelak dibuatnya dengan gelagat semua orang... bila dah puas amek gambar..aku join suami aku masuk ke laut.... lama betul aku tak mandi laut...seingat aku last skali aku mandi laut nie masa aku Form 2 kot... selebihnya pernah gi pantai je.... takde sampai tahap mandi laut... seronoknya rasa berjalan dalam air melawan ombak... ombak pun takde laa besar mana sebab air sedang surut... tak lama pun main ombak... sebab cuaca pun dah nak mula panas... hehehe.. aku takut muka aku gelap... dah laa tak pakai sebarang krim atau sun block... mujur laa tak effect sangat muka aku yang dah sedia gelap nie... hehehehe...


Dalam pukul 11 kitorang semua dah siap-siap berkemas untuk balik... this is the nice weekend yang aku alami....dah lama betul tak spend masa dengan ipar duai aku.... seronok betul melayan kerenah anak-anak buah aku... balik umah kekononnya plan nak tidur...tapi tak jadi...aku ajak mak aku gi makan lunch kat luar..tak larat nak masak sebab dah penat main ombak... hahahaha...


Erkk...ari nie aku amek half day pagi... pagi tadi pergi ke PTPTN untuk settlekan masalah adik aku... rerupanya depa nie pun amek vendor untuk buat sistem depa nie... patut laa rigid sangat... tension tul... hahahaha... apa pun, masalah dah selesai...cuma kesian kat adik aku laa.. terpaksa apply semula dan batalkan permohonan pertama dia...dan bukan adik aku je yang terpaksa buat begitu...rupa-rupanya ramai lagi pelajar IPTA yang tersilap sama.... kesian mereka semua nie...tapi nak wat camner... rasanya tahun nie tahun pertama PTPTN buat pinjaman menggunakan sistem secara online...masih banyak kelemahan yang perlu dibaiki... biasa laa... yang pertama kali.... chewahhh....memandai plaks aku nie nak komplen lelebih. Apapun harapnya permohonan kali kedua nie tak mewujudkan apa-apa masalah lagi...


Oklah.... nak gi rehat plaks.... cau cin cau....


wasalam


"I can’t think of any one reason on why I want to be a surgeon. But I can think of a thousand reasons why I should quit. They make it hard on purpose. There are lives in our hands.There comes a moment when … it’s more than just a game. And you either take that step forward. Or turn around and walk away. I could quit. But here’s the thing. I love the playing field. So, I made it through my first shift. We all did. The other interns are all good people. You’d like them. I’d think. I dunno. Maybe. I like them." - Meredith Grey (MVO from Grey's Anatomy) -