Sunday, July 29, 2007

Nothing..Anything..Everything... Is it?

Assalamualaikum...


Hmm...lamanyer aku tak apdet blog nie ek.... adeii... bz gilerss kat opis dan juga weekend... last weekend (21 July 2007) aku gi tengok movie Harry Porter and The Order Of Pheonix. Aku gi ngan cousin aku dan mak aku.... not bad laa citer tu...puas hati cuma tak cukup panjang kot... sebab kalau ikut novel yang aku baca...banyak lagi part yang tak dapat nak difilemkan...sayang tul.... but what to do...masa aku tengok The Making dia...Director dia ada kata...kalau nak bebetul ikut buku...mau 10 jam tayangan tu...wow!!! menarik tu 10 jam...hehehe... tapi disebabkan syarat movie tak leh lebih dari 2 jam setengah...makanya dipendekkan la citer tu... tu yang banyak cut di sana sini....iyer laa..saper nak layan wayang sampai 10 jam..ye tak? mau solat ntah ke mana plaks nanti.... huhuhuhu....


Then balik dari tengok movie Harry Potter.... aku didatangi oleh orang MPH...rerupanya dia nak hantar buku Harry Potter and The Deathly Hallows yang aku dah order sejak bulan April dulu... wahhhh...rezki betul laa... dapat tengok movie dan terima buku dalam hari yang sama... aku memang tak ingat dah tarikh buku tu dikeluarkan di pasaran Malaysia nie.... yang bestnya dapat sekali paper bag yang lawa dan mug yang sungguh comel... :D


Ok...tu jek laa citer menarik minggu lalu.... Meh citer pasal minggu nie plaks... erkk.. hari kerja yang 5 hari tu...kira biasa laa..busy tahap Gaban...rasanya Space Cop Gaban dulu pun tak sebusy aku kot....hahahaha....


Seawal pagi smalam aku terima satu sms dari Cik Tipah yang mengatakan dirinya telah masuk ke ICU di Hospital Tawakkal...terkujat gaks aku dibuatnya... tapi sebab semalam aku sibuk menguruskan segala urusan rumah tangga...makanya aku tak berkesempatan nak jenguk dia.... dia mohon supaya mendoakan agar dia cepat sembuh... walaupun aku tak rapat sangat dengan dia...tapi hati aku tetap risau.... dari catatan-catatan dia dalam blog, dia memang dah lama asyik sakit jek... :(


So, malam tadi aku pun nekad laa nak gi jengah dia...dan atas keizinan asben aku...
seawal pagi nie aku kacau member aku Salina untuk temankan aku gi melawat Cik Tipah kita nie... nak gi sesorang, aku tak biasa...takut tercangak-cangak plaks... asben aku awal-awal dah cakap dia ada hal... mujur laa kawanku nie cukup sporting dan memahami.....jadinya berjanji laa aku dengan Salina untuk bertemu di Stesen LRT Bandaraya... dan seawal 10 pagi gaks aku dah tiba di spital tawakkal tu... mujur gaks laa sampai awal pagi...senang sket dapat parking... mujur gaks laa aku nie ingat nama sebenar Cik Tipah tu...kalau tak..mau tercangak-cangak gaks nak mencari tuan punya diri.... tu pun aku tak ingat laa nama penuh dia... huhuhu....


Bila sampai kat spital dan tanya kat nurse..dia kata Cik Tipah ada kat tingkat 3 wad ICU... tapi bila naik tingkat 3 plaks...nurse kat situ kata Cik Tipah dah pindah ke Ward di tingkat 2... sampai je kat situ...rerupanya katil dia memang dekat dengan pintu... hehehe...seronok dia rasanya sebab seawal pagi dah ada pelawat... kitorang sembang2 dan lepak2 sampai kul 11... aku minta diri sat utk gi sarapan...dah lapar beb... aku tanya gaks laa Cik Tipah nak pesan apa-apa ke...dia tak mo makanan katanya..nak bahan bacaan...hahaha...memang bagus pun gitu.. sebab tinggal kat spital memang membosankan...aku dah rasa sebanyak 3 kali dalam tempoh 6 tahun nie.... memang bosan tahap cipan punya... masa tu memang kita mengharap ada kenkawan yang sudi menjengah atau pun buku dan majalah untuk dibaca... time tu laa kita akan menghargai segala majalah hinggakan kita akan baca dari kulit ke kulit...hehehe


Then lepas je sarapan pagi..aku singgah laa belikan majalah...bila naik semula kat ward Cik Tipah..ada laa dua jejaka dah melepak kat situ...sorang tu namanya Yaabna...sorang lagi namanya Mike.... erkk..bukan nama sebenar ek... nama sebenar...ntah ler...tak tengok plaks IC depa nie... tapi gelagat depa nie lucu laa...depa nie sambil menyelam minum air rupanya... sambil melawat Cik Tipah...sambil usha-usha nurse kat situ...siap minta idea camner nak ngorat untuk dapatkan nombor tipon lagi....sakit perut aku gelakkan gelagat depa nie... tak pesal-pesal Cik Tipah jadi Kak Long depa, aku nie jadi Kak Ngah dan Salina jadi Kak Chik.... hahahaha... ntah bila agaknya kitaorang nie kongsi parents ntah.... tetiba dapat title tu... lepas sembang-sembang lagi...dalam kul 12 aku pun minta diri... nak balik antor Salina..then dah janji ngan mak aku utk gi Karnival Hari Pengguna plaks...


So, alang-alang antor Salina balik, aku tumpang laaa solat dulu kat umah dia.... dan sempat lagi tu aku pinjam VCD dari dia...hehehee...ntah bila nak tgk ntah...tapi citernya cam menarik laa.. silap-silap mak aku yang layan dulu citer-citer tu kot... balik je dari rumah Salina, mak aku memang dah siap...so, terus la kami ke Karnival Hari Pengguna kat parking lot Stadium Shah Alam...banyak betul booth yang dibuka.... tak larat nak jalan kat semua booth... tapi menarik laa.. siap dapat beg percuma dari booth KPDN-HEP dan booth KART's... bertambah laa koleksi beg-beg aku...best tul....hehehehe...


And laa nie aku dah pun berada di rumah...letih jugak laa...kekononnya nak tido... tapi lapar laa plaks... so, lepas makan murtabak instant yang digoreng tadi terhilang kejap ngantuk nie... tergerak plaks hati nak apdet blog.... emm....lepas nie nak sambung baca novel Harry Potter... bacaan aku kali nie agak slow memandangkan masa untuk membacanya tak banyak...so, baca sket-sket... heharap jangan la sampai aku tak tidur plaks baca novel nie...risau gaks... bukannya tak pernah jadi gitu...terlalu ralit membaca sampaikan tidur jam 3 -4 pagi...tapi effectnya kat opis laa.. ngantuk tak hengat punya.... so...cau cin cau for now...


wasalam


Quote for today : "A man can be as great as he wants to be. If you believe in yourself and have the courage, the determination, the dedication, the competitive drive and if you are willing to sacrifice the little things in life and pay the price for the things that are worthwhile, it can be done."