Monday, December 26, 2005

Filem Time Cuti....

Bila ada cuti-cuti perayaan..mulalah filem berderet2 ditayangkan kat TV. Macam-macam ada.. filem melayu, omputih, cine mahupun hindustan.. tak kira laa jenis perayaan apa pun, semua filem join bersama..
even skang nie aku tgh tgk filem seven stops... (7 Perhentian) kat TV2. aku dah tgk filem nie kat wayang tahun lepas ngan suami aku..tapi dia ajak tgk lg mlm nie.. hehehe.. sebenarnya aku tak minat tgk citer-citer yg ada unsur seram nie.. memang aku jenis penakut dan lemah semangat.. tapi nak wat camner.. ada laa 2 - 3 kali dipaksa rela tgk citer seram kat wayang..boleh kira laa dengan sebelah tangan brapa byk citer seram yg aku dipaksa rela tgk... 1st kali oleh kenkawan aku...depa ajak tgk House On Haunted Hill..siap sanggup bayar separuh daripada harga tiket lagi tu... 2nd citer Dollmaster.. yg tu laki aku ajak tgk...and 3rd one citer 7 Perhentian nie laa.. hopefully..lepas-lepas nie takde laa sesiapa ajak tgk lagi... tak sanggup sebenarnya...
Ok..back to the point.. sejak hujung minggu lepas nie je dah brapa byk filem ditayangkan kat TV, tak kira laa..TV1 ke..TV2 ke..TV3 ke..NTV7 mahupun 8TV... kat Disney Channel pun berderet citer..maklumlaa cuti Krismas...ada yang menarik, ada gaks yang bosan... laa nie plaks sempena nak masuk tahun baru maka bertambah2 laa filem sepanjang minggu... memang time camnie laa baru ada chance dapat tgk pelbagai jenis citer2 yang pernah keluar kat wayang, tapi tak dan nak tgk....BUT... itu dulu laa..zaman takde astro.. sejak ada astro nie.. especially kalau subscribe Movies Package, semua tu dah tak jadi masalah... boleh je nak tgk filem-filem yang baru kuar wayang dalam 3 - 4 bulan pada tahun yg sama...tak perlu tunggu setahun or dua tahun... dah makin advance skang nie... tapi tu laa...satu jek yg kurang elok tgk movie nie..boleh terleka dibuatnya...adakalanya sampai lewat tidur sebab nak layan movie yang tamat time tetengah malam.... mujur aku dah jarang wat camtu... kalau tak...alamatnya bangun lewat le pagi yg esoknya nak kena pi opis...
hmmm...malam smalam apa mimpi ntah..tetiba suami aku ajak pi tgk wayang citer Rock.. mujur adik aku jenis takde hal punya..so dia pun ikut laa tgk citer Rock tu... overall aku dapat katakan aku agak blurr tgk citer tu..sebab zaman Rock 80-an tu aku lalui time aku masih kat skolah rendah... so tak dapat nak ingat banyak pasal zaman Rockers yang baru nak naik seiring ngan Amy Search, Wings, BPR dan lain2 lagi... ada gaks part yang memang real punya lawak... selamber giler... kelakar jugak laa...tapi ada gaks part yang boring yang mana buat aku ternguap-nguap...hehehe... aku hanya mampu bagi 3 dari 5 bintang utk citer Rock nie... maybe kalau yang tgk citer tu dikalangan abang/kakak/mak/ayah kita...depa sure seronok untuk imbas kembali memori lama mereka...so...that's all...