Saturday, April 07, 2007

Penubuhan Alumni Skolah...

Assalamualaikum...


Hmm..pagi tadi aku gi skolah lama aku...Skolah Menengah Projek. Salah seorang senior aku ajak aku join mesyuarat penubuhan alumni skolah... Skolah aku tu dah 16 tahun ditubuhkan, tapi belum pernah ada alumni lagi. Nie pun atas usaha cikgu sekolah aku yang teringin nak tau kejayaan anak didik mereka tu...


First person yang aku jumpa bila aku tiba kat skolah tu adalah ex-Head Boy masa aku Form 1 dulu... tu pun nyaris tak cam dia... maklum laa memasing dah dewasa... dah banyak yang berubah...hehehe... mesyuarat tu mula lebih kurang jam 11 pagi.. depa ajak orang datang jam 10 pagi... emm..tu laa janji melayu... penat nak tunggu kehadiran manusia yang sering memandang enteng pada masa... tak ramai gaks laa yang datang...hanya beberapa wakil dari 5 batch ajek... yang ada Batch 92, 94, 95, 96 dan 99. Yang lelain tu mebe tak tau dan tak rajin nak amek tau kot... yer laa.. bukan mudah nak contact orang.. ye tak? Aku pun pada asalnya macam liat nak datang... tapi terpikir yang aku pun ada kelapangan pagi tadi, so pergi gaks laa...


Memula kitorang bincang untuk tubuhkan AJK Penaja Alumni... secara tak langsung, aku plaks dilantik jadi Naib Setiausaha...adeii..leceh sket laa.. tapi nak bangkang tak sampai hati gaks.. aku nie pun dah lama tak jadi Setiausaha...tadi nie kena buat minit mesyuarat, tapi idea takde... so, sangkut tengah jalan..tu yang tergerak nak apdet blog nie... hehehhe...


Lepas AJK dilantik, kitorang sambung meeting dengan cikgu-cikgu yang ada... cikgu skolah aku nie nak adakan Hi-Tea bagi Old Students nie laa.. sambil nak buat collection untuk dana Kelab Guru....kitorang pun dah setuju untuk bantu cikgu-cikgu nie... heharap persetujuan semua nie termasuk setuju nak bagi komitmen penuh...kalau sebahagian je yang berminat.. payah laa.. aku memang berminat...cuma kerap memikirkan perkara negatif... agaknya sebab aku kurang rapat dengan batch aku sendrik... mana taknya, aku bersekolah kat situ pun sampai Form 4. Then aku masuk asrama... so, kira tak grad abis la dari sekolah tu... tapi aku memang teringin nak menjayakan usaha-usaha cikgu dan senior 1st batch nie... heharap semuanya berjalan dengan lancar sebab masa meeting tadi, boleh dikatakan semuanya bersemangat... takutnya hanya bersemangat bila berdepan dengan rerakan lama...tapi bila balik ke rumah memasing, semua jadi layu.... hehehe.. (aku kah itu?? takkk kottttt)


Erkk...ok laa...aku nie tak reti nak citer detail-detail sangat... cukup la kot sekadar sampai sini sahaja.... Last but not least...I got this nice words from a forum member at the ODC...


"Jauh mana pun jarak kita..kita tetap memandang bulan yang sama...."