Monday, May 21, 2007

Background Hitam...

Assalamualaikum...


Emm...ari nie tetiba nak citer pasal background kaler hitam... ntah naper aku cukup berkenan ngan background kaler hitam nie.. dari blog...diikuti ngan profile kat friendster...aku dah tukar ke background hitam... then siang tadi aku tukar pulak background My Site dalam Infoklik pun aku tukar ke warna hitam...tapi ada corak2 sket laa...sebab senarai background tu terhad...jadi yang hitam tu ada..cuma ada pertambahan pada corak aje...tak kisah laa...janji kaler hitam.... hehehe... bagi aku...background kaler hitam nie cukup menenangkan aku...even pada desktop aku kat opis pun, background dia kaler hitam gaks.... hahahaha....


Dalam laptop nie pun sama... sejuk je rasanya tengok warna gelap nie... lagipun, bila background hitam, aku dapat gunakan segala tulisan yang berwarna cerah di atasnya... nampak cantek je... erkk..perasankah aku?? ;) takper laa... tinggal profile kat MySpace je tak ubah lagi... tengah nak cari cara dan masa je untuk ubah background kaler tu... hehehhe.... (^_^)


Apa laa aku nie... dah lama tak apdet..bila apdet jek dok citer pasal warna... anyway, pada mereka-mereka yang pernah mengenali aku dari zaman skolah menengah...mereka tahu yang aku nie memang suka pada nota-nota yang berwarna-warni... dedulu aku takde laa gemar sangat kaler hitam nie...aku lebih suka guna pelbagai warna...especially dalam buku-buku nota aku.. tak kira laa nota sejarah ke...nota geografi ke... nota sains ke... semuanya mesti ada warna yang pelbagai...ada tulisan kaler biru, hijau, purple, oren, pink, merah, coklat dan banyak lagi...bukan setakat tulisan je..segala awan larat pun berkaler-kaler... macam-macam la...


Even dedulu aku siap ada satu pencil case khas untuk pen warna-warni nie jek... hahaha... bila dikenang-kenang semula...lucu gaks rasanya... punya laa sanggup berjimat cermat dengan perbelanjaan harian sebab duit lebih tu memang confirm aku gunakan untuk beli pen warna... tapi aku memang senang baca nota yang dah berwarna-warni nie...dari aku skolah sampai laa aku masuk U... pen kaler sentiasa ada dalam beg aku....


Pernah berlaku satu kes yang paling mengecewakan aku masa aku skolah dulu... buku nota sejarah aku masa form 4 hilang...dah laa hilang dekat-dekat dengan exam akhir tahun... memang patah semangat aku masa tu...mood nak ulangkaji subjek sejarah memang hilang.... sampaikan aku tak dapat score dalam subjek sejarah time tu... masa tu memang terbayang-bayang kat mata setiap bab nota-nota yang aku dah salin... tapi nama nak buat semula memang dah tak best..sebab takkan sama dengan yang asal... sampai aku tamat form 5 pun, aku masih tak tau ke mana hilangnya buku nota aku tu... isk isk isk....


Cumanya bila dah masuk kerja nie...aku dah kurang gunakan pen warna-warni nie...mana taknya..kerja2 pejabat aku memang tak banyak gunakan pen...ada tak ada pun, pen tu untuk gi meeting, gi kursus (tulis nota + conteng2... hehehe), tulis pesanan dan buat lakaran kerja sket sket...tu je laa...selebihnya memang guna komputer sepenuhnya... agaknya sebab tu laa bila ada site utk profile friendster, blog dan yang sewaktu dengannya... aku gunakan tulisan berwarna-warni...cumanya bila gunakan background kaler putih, warna-warna tu tak berapa menyerlah dan tak banyak pilihan warna yang boleh aku gunakan... sebab tu laa aku gunakan background hitam nie.... hehehe...


Itu laa serba sedikit sebab musabab aku gunakan kaler hitam as background nie... ishh.. macam citer sejarah plaks ek... ok laa...tu je laa kot wat masa nie.... nak layan citer kat tv plaks...


"A person has three choices in life. You can swim against the tide and get exhausted, or you can tread water and let the tide sweep you away, or you can swim with the tide, and let it take you where it wants you to go. "