Tuesday, May 15, 2007

Last Weekend...

Assalamualaikum...


Hmm...last weekend cukup meletihkan aku... mana taknya.. Jumaat malam tu ada meeting alumni projek dari kul 9 mlm...sampai le ke jam 12 am... balik umah bukannya terus tido..tapi basuh baju dulu... (tu pun sumbat je dalam 'anak dara jepun' tu...selebihnya dia yg settlekan.. hehhe). Then seawal pagi sabtu plaks, terus sidai baju² yang dah dibasuh tu... lepas tu terus bersiap-siap untuk ke Sunway Pyramid.


Ada Pertandingan Bowling Jemputan Samsung kat Sunway Pyramid... selalunya kalau dari umah nak gi SP tu..dalam 10 minit leh sampai... malangnya pagi tu jem gilerss... dari jambatan kabel tu lagi dah sangkut...tension betul...mujur asben aku terer bawak keta... hehehe..selit sana, selit sini...last last masuk ikut jalan belakang.. tu pun kena lalu tol LDP 2 kali sebab nak buat U-Turn... rerupanya pagi tu jek ada UEM Family Day, then ada skolah mana ntah wat walkathon...semuanya kat area SP tu... tu yg sesak gilerss tu.... aku pun terlewat sampai ke tempat bowling...mujur tak mula lagi.. sempat laa sarung t-shirt yang ditaja oleh Samsung yang mana semua player kena pakai.... tak aci sungguh sebab player lelaki dapat baju kaler biru dan player perempuan dia bagi baju kaler pink... adeii... sungguh tak minat skali kaler pink itu... tapi nak wat camner..nak tak nak kena gaks laa sarungkan ke badan... hehehe... dan disebabkan pagi tu tak sempat pun nak bersarapan di rumah, aku mulakan permainan dalam keadaan yang agak lapar... itu lah kali pertama aku bermain bowling kat SP... so, tak biasa sangat dengan lane kat situ... 2 frame pertama aku main dengan teruk sekali.. langsung tak dapat tune..semuanya lari.. dari gaya, corak dan rentak permainan aku... aku tak dapat nak kuasai... sampai laa ke frame ke 3, baru aku jumpa semula rentak permainan aku... aduhhhhh...frust betul... rugi je markah kat situ.... sian rerakan aku... aku nie tak brapa menyumbang untuk rerakan... sayang betul... mujur laa kenkawan aku semua jenis yang rilekss... semua kata tak aper... just enjoy the games... enjoy tu memang laa enjoy... tapi tetap berbekas di hati kerana tak dapat kuasai corak permainan sendirik....


Hmm...lepas tamat permainan (tak menang pun..isk isk isk... hehehe), Ziela, best friend aku dengan baik hatinya sudi menjemput aku dan membawa aku ke Hospital Putrajaya untuk melawat kawan aku yang admit sejak malam Selasa lepas kerana dia jatuh dari tangga yang tinggi. Kesian dia...4 tulang rusuk dia dislocated dan kepala dia kena jahit.... katanya masa dia jatuh tu, dia dah tak sedar sangat... sebabnya masa memanjat tangga tu, dia memang dah ngantuk sesangat...tapi sebab nak betulkan sket skru apa ntah kat tangki air tu, dia panjat jugak... dan malang tak berbau... hmm... setakat masa aku gi melawat tu, dia dah okay sket laa.. cuma masih rasa sengal² katanya... insya Allah dalam minggu nie kot dia dah boleh balik berehat di rumah... semoga dia cepat sembuh...


Balik dari Hospital Putrajaya, Ziela hantar Sofea (anak perempuan dia...very cute...) ke rumah parents dia..then baru dia hantar aku balik ke rumah... sampai rumah, aku terus flat... terlelap dan terlena kat ruang tamu... hahaha... penat sungguh aku rupanya hari tu...cuma dok cekalkan hati je gi jejalan sana sini tu... Oh ye..for Ziela...Happy Mother's Day to you... dan untuk kenkawan aku yang dah menjadi ibu... Salam Hari Ibu untuk kalian semua... semoga kalian semua menjadi ibu mithali dan mendapat anak-anak yang soleh & solehah....


Pagi Ahad plaks, aku gi pasar dengan mama... beli barang-barang dapur as usual... balik je dari pasar, terus bersiap-siap untuk gi Sunway Pyramid... gi tengok wayang citer Spiderman 3 dengan Mama dan adik aku... hahaha...akhirnya dapat jugak aku tengok citer nie... Hmm.. plot citer dia kali nie boleh tahan laa... aku enjoy menontonnya...cuma ada gaks la termenguap di beberapa part...mebe sebab masih letih dan tak cukup tido kot.... (eh.. ye ker?) Asben aku tak ikut sama sebab dia tak minat citer Spiderman nie... hehehe...mujurlah dia tetap bagi green light kat aku untuk gi menonton...kalau tak, frust laa aku.... dan aku bawak Mama sempena Mother's Day nie sebab kalau nak belikan dia hadiah, aku dah takde idea dan modal nak belikan apa-apa... so, aku belanja Mama aku gi tengok wayang je la...aci gaks kan gitu? Lepas habis menonton, kitorang balik umah dan Papa dah pun belikan lunch untuk kitorang... hahahaha... aku memang tak larat dah nak masak, jadi syukurla ada gaks lunch dari Papa.... lepas lunch, aku yang memang dah ngantuk terus je tidur kat ruang tamu... ish ish ish... teruk tul aku nie.. tak sempat langsung nak naik ke bilik.... sakit gaks badan sebab tidur kat atas karpet je... padan muka aku.... hahahha....


So, that's how my weekend goes... terasa letih sangat sebab macam tak cukup rehat... but I do enjoy my weekend... langsung tak mengadap laptop kesayangan aku sepanjang sabtu dan ahad tu.... hehehe... cuti dari mengadap komputer... dapat gaks laa merehatkan mata dan meluangkan masa membaca novel....


Quote for the day :
"Don't ever be reluctant to show your feelings when you're happy, give in to it. When you're not, live with it."