Friday, May 04, 2007

Adeii.... Kelam Kabutnya...

Assalamualaikum...


Hmm...ari nie aku gi keje seperti biasa...tapinya aku tak bawak keta..tak larat...mujurlaa ada adik programmer kat opis aku nie yang baik hati sudi menumpangkan aku utk gi opis... maka satu perjanjian telah dibuat malam tadi.... dan aku amek pakej tumpang pergi & balik... hehehe...


Sampai je opis..terus Steng ajak aku gi sarapan..aku ingatkan dia dah turun dulu sebab aku ada pesan minta tolong dia orderkan air Milo... but at least dia tolong gaks laa belikan air sebab aku tak larat nak beratur... anyway, demam aku belum kebah lagi... cadangnya nak makan ubat pagi tadi...tapi bila bos aku cakap aku kena attend meeting kul 8.45 pagi..terus cancel plan nak makan ubat...takut terlelap dalam meeting... tu pun tadi dah mamai gaks laa di penghujung meeting tu.. mujur cepat habis...kalau tak mau aku tak faham dah apa yang depa dok perbincangkan...


Lepas meeting plaks, gi berkejar ke tingkat 18...kekononnya nak try discuss dengan vendor pasal masalah kitorang..tapi dengan eksennya vendor tu kata "Kontrak maintenance kami dengan pejabat U dah tamat...kitorang datang nie pun sebab nak settlekan problem lama yang telah dikemukakan sebelum tamat kontrak maintenance tu.." Aduhai...sabar ajer la...sakitnya hati tak terkata... bukan kitorang tak pernah minta tolong sebelum tamat kontrak tu..tapi jawapan depa sentiasa busy laa...takde masa nak tolong laa... geramnyaaa rasa hati.. mujur gaks aku tak sihat...malas nak kecoh-kecoh... tapi sedey gaks laa bila diperlakukan sebegini.. bukannya aku dan kenkawan aku nak susahkan depa..cuma nak mohon bantuan untuk beri guidance jek pada kami yang masih bertatih-tatih dalam buat coding... tapi sebab depa dah kata gitu, aku pun malas nak stay lelama kat tingkat 18 tu... so, aku ajak laa depa semua turun... buang masa je melanguk kat atas tu kalau depa macam nak tak nak je layan kita....


Hmm..turun bawah plaks..tetiba ada sorang member aku call...dia dah sampai ke opis aku dan nak minta tolong aku guide macam mana nak isi borang... so, aku gi laa lepak kejap dengan dia tolong-tolong memana yang patut... then naik semula ke tempat aku... cadangnya nak mula wat keje...tapi tu laa..mood dah kena tarik dek vendor tadi... so, ngadap keje pun gitu-gitu jek... adeii...teruk tul aku nie...


Waktu lunch pun aku tak gi memana... try nak booking tiket wayang citer Spiderman 3 untuk aku dan adik aku... tapi macam asyik penuh jek... penat laa...macam takde chance je nak gi tengok citer tu hari minggu nie... sesilap kena gi weekdays dalam minggu depan laa kot... nak try ajak asben aku tengok sesama kot... kalau asben aku ada sama..leh laa gi tengok wayang waktu malam... heheheh...


so...that's all for now... esok aku ada meeting alumni skolah aku kat opis member aku.. hope kali nie tak berjela-jela dan takde yang datang lewat... hehehe.. cau cin cau...


"Do not be afraid of going slowly, be afraid of standing still."