Tuesday, February 27, 2007

Thursday January 18, 2007
Permulaan Baru Di Laman Baru...
Assalamualaikum...

Hmm... aku hari nie adalah aku yang baru. Aku yang mendapat access internet di pejabat... akhirnya... setelah sekian lama menanti... baru hari nie diberikan kebenaran untuk access. Tapi untuk brapa lama, aku pun tak tau laa... yang nyata, aku akan cuba sedaya mungkin untuk tidak menyalahgunakan kemudahan yang diberikan... tapi untuk mengapdet blog nie...erkk..adakah ianya dikira sebagai salahguna ek?

Buat kenkawan, aku terpaksa buka weblog baru di blog.com nie... sebabnya kat blogspot, aku hanya boleh menjengah @ membaca sahaja blog-blog yang tertulis di laman tersebut... untuk mengapdet tidak dibenarkan. The URL for http://www.blogger.com was blocked. Hmm...what to do...takde rezeki nak apdet blog kat situ dah... even kalau baca kenkawan punya blog yang menggunakan comment dari blogger, tu pun aku tak leh nak access. Jadinya aku tak leh nak tinggalkan sebarang komen di situ. But to anyone who is using HaloScan to put up comment, kat situ je laa yang aku dapat tinggalkan jejak aku sket. But, insya Allah, kemungkinan jua aku akan apdet blog aku di blogspot nanti sekiranya aku berjaya mendapatkan streamyx dan pc baru di rumah... TUNGGU.....

Emm....rinduuuuuuuuuuuuuu sesangat sebenarnya nak meninggalkan coretan di blog nie. Mujur ada seorang sahabat yang memberikan aku laluan untuk membuka weblog baru. Aku tak berniat sebenarnya nak buka weblog baru. Cumanya hari nie dapat idea setelah access internet nie diberikan kepadaku. Pada masa blog nie ditulis, aku masih belum membuat sebarang touch-up pada blog aku. Sure nampak simple sesangat agaknya. Insya Allah, jika ada kesempatan, aku akan mencantekkan seberapa daya yang aku ada... dan bila dah dapat internet di rumah, kalau takde aral melintang, aku akan apdet kedua-dua blog aku. Rasanya tak susah mana sebab aku maybe just copy paste je laa entry yang sama. Heharap kenkawan semua tak kisah.

Sebenarnya, keinginan untuk apdet blog teramat membuak-buak pada tanggal 9 Januari yang lalu. Sebabnya pada tarikh tersebut, genap aku meningkat umur lagi setahun. Emm..dah tua dah rupanya aku nie... Kenapa aku cakap membuak-buak keinginan tu? Sebabnya aku nak mencoret segala ucapan SMS yang aku terima dari mereka-mereka yang mengingatiku ketika itu. Sebagai menghargai sen yang mereka keluarkan, di sini aku senaraikan sms-sms yang diterima.... (** memang sengaja simpan semua sms tu dalam Inbox....)


9.1.07, 00:00:34 - from my beloved sister
Happy birthday to u.. Happy birthday to k.ai.. Happy birthday to u.. Smoga dipjgkn umo n diberkati Allah. More older, more wiser.. Wish u happy always.. I love u so much.. Muahx.. Birthday kiss 4 u.. G.nyte

9.1.07, 00:51:43 - from Mak Itam
Askm. Happy birthday dgn doa moga hidup dlm keberkatn dan Allah kabulkn apa saja yg dhajati. Wslm

9.1.07, 07:02:56 - from my brother
Happy birthday, senyum sokmo & good luck in any task u do.

9.1.07, 07:36:46 - from Asnor Vidya
Wish u a very happy birthday! Mg pjg umur, mrh rezeki dan diberkati Allah selalu. Enjoy ur day 2day!

9.1.07, 08:06:14 - from Nurhasanah
Hepi brthday.. Semoga pnjg umur murah rezeki n sihat selalu.. ;)

9.1.07, 08:13:34 - from Hasmadi
Happy birthday girl

9.1.79, 08:29:52 - from Fadhli
Hapy b'day.. smoga dmurahkan rezeki, insya Allah..

9.1.79, 08:45:47 - from Kak Lia
Happy bday 2 u ai! Semoga sentiasa diberkati ALLAH di dunia n akhirat. Moga tahun ini dikurniakan cahayamata, insya Allah.

9.1.07, 09:38:33 - from Takaful IKHLAS
Takaful IKHLAS wishes you Happy Birthday and May you have many more blissful years to come.

9.1.07, 10:10:15 - from Azliana
Salam. Good morning. Just nk wish happy bday kat awk. Moga panjang umur dan murah rezeki. May Allah bless u always.

9.1.07, 10:58:23 - from Affa
A'kum... Selamat hr lahir ke-28. Welcome to the club.

9.1.07, 11:38:41 - from Mak Su
Have a nice day! Moga jadi insan yg beriman & bertakwa. Happy birthday

9.1.07, 20:30:20 - from Faisal
Slamat hari jd3x! Mg mrh rezeki shat tbh bdn n pjg umuq!

10.1.07, 07:51:51 - from Alin
Askum kwn. Hapy belated besday. Wish u all d best n may have happy life

16.1.07, 07:21:35 - from Acad
Assalamualaikum.. slamat pagi! Hepi buzzday!


Dan bagi semua yang dah wish aku secara face to face, by phone call, by email... aku ucapkan jutaan terima kasih buat korang semua... Semoga Allah juga memberkati kehidupan kalian.... insya Allah....
So, sampai sini dulu kot wat masa nie...insya Allah bertemu lagi di catatan akan datang...
wasalam