Friday, September 08, 2006

Cerita sana sini....

Assalamualaikum....
Haii...lamanya aku tak apdet blog nie.... apa alasan aku ek? takde masa?? tak jugak... masa tu ada...malas??? maybe gaks aaa....tak de idea pun ye gakss....hehehe... even ari nie pun aku apdet kat pc member aku kat opis... nak apdet kat pc sendrik takde internet plaks.... adeiiii...
Hmm....minggu nie memang bz sket aaa kat opis... banyak plaks job yang masuk... ada gaks bagusnya sebab minggu lepas dah banyak sangat cuti...hehehe.... last week aku gi Cameron Highlands... gi berehat ngan asben aku... jejalan makan-makan... amek pakej 3 hari 2 malam kat Hotel Rosa Pasadena.... not bad laa hotel nie...kat tengah-tengah Brinchang.... kemudahan dia pun ok...cumanya tu laa...kat Cameron tu kira bandar yang agak mati sebabnya malam-malam banyak kedai yang tutup awal.... cepat bosan seh..... gi sana memang tak berniat nak shopping...duit memang habis kat makan jek....
Then on Merdeka Day, aku balik kampung asben aku...lama betul tak balik..dekat 3 bulan dah.... kebetulan plaks the day after Merdeka tu besday adik aku....aku jemput skali adik aku balik Pekan....celebrate besday dia kat sana sama-sama ngan mak aku... walaupun tak berapa meriah...tapi dengan kerenah anak-anak buah aku...riuh gaks laa jadinya.... seronok tul dapat lepak-lepak kampung lelama.....
Laa nie aku dah digelar "Tokei Keropok"...mana taknya... orang-orang kat opis aku order keropok ikan tamban je dah dekat 40 bungkus... tu pun depa dah sibuk tanya bila aku nak balik kampung.... hehehe... bawak gi opis seplastik besor..... mujur laa parking lot tak jauh ngan pintu opis aku....
Erkk...apa lagi ek nak citer... oh ye..ari nie ada jamuan kat opis aku.... jamuan sempena meraikan salah sorang staf yang akan bercuti tanpa gaji untuk ikut asben dia study di Netherlands... uwaaaaaaaaaa....nanti wendu kat dia...wendu nak usik dia...wendu nak sakat dia... tapi mujur gaks laa dia tak pass keje kat aku.... kalau tak mampuih aku nak siapkan keje-keje dia... kekekeke.... adeiii...perut pun dah kenyang sangat nih.... mana taknya...menu ada memacam... ada mi ikan tamban, mi bandung, nasi putih ngan lauk, mushroom soup (nie bespren aku yg buat...sedap ooo...bleh order kat dia lepas nie), roti jala, murtabak meggi, kek, kuih muih, buah-buahan,dadih dan aiskrim... pehh....memang kenyang sangat....hahahaha
Oh ye... untuk warga Islam sekalian, hujung bulan nie kita akan mula menempuh bulan Ramadhan....so di kesempatan nie aku nak ucapkan selamat berpuasa untuk semua.... Semoga semua dapat puasa full... hehehe... doa-doakanla ek......
okay...cau cin cau....