Thursday, March 16, 2006

Car Broke Down....

Assalamualaikum…

Aduh… penatnye hari nih. Seawal pagi masa aku salam mama, mama ada pesan, "Hati-hati ek bawak keta sbb mama rase lain mcm je keta tu. Malam semalam enjin tu mati tetiba." Aku pon jawab le, "Yelah..maybe keta tu dah tua kot."
Rupa-rupanya pesanan mama aku tu memang berasas. Tak sempat sampai ke opis aku, keta aku broke down kat traffic lite flyover nak ke Jalan Timur. Aduss..panik jugak aku dibuatnya. Mujur gaks laa tempat keta aku broke down tu takde laa jauh sangat dari opis. Kira-kira lagi lima ke seploh minit perjalanan memang sampai laa ke opis tu...
Kebetulan ada kenkawan opis yang dah sampai awal sudi bantu aku bila aku call diorang... diorang laa yang susah payah tolak keta aku ke tepi supaya tak ganggu lalu lintas kat situ. Dalam jam 11, ayah aku berjaya dapatkan orang AAM untuk check keta aku. Rupa-rupanya bateri keta kong dan water pump plaks bocor teruk. Lepas ganti bateri kat situ gaks, keta aku tu dibawa ke bengkel belakang Shell. Shell tu plaks depan opis aku. Mujur laa ada bengkel kat situ. Senang nak amek semula keta. Alang-alang dah dibawa ke bengkel tu, aku pun pesan minta tolong mereka serviskan sekali keta dan basuh enjin serta body semua.
Alhamdulillah, semua tu berjaya mereka siapkan by the time opis hour aku tamat. Dah le aku busy settelkan kes keta aku, kat opis plaks aku ngan kenkawan lain sibuk mengemas bebarang... kira semi-final touch sebelum esok bungkus semua bebarang. Esok pagi, movers akan mula mengangkat bebarang kitorang untuk dibawa ke HQ. Hmm... mana tak letih badan nie...ke hulu ke hilir di selang-seli ngan buat keje....Adeii...
Emm..anyway, ada satu good news yang aku terima smalam...lupa plaks nak citer. Aku dapat tau, bila pindah je ke HQ, pc-pc department aku akan dimasukkan talian internet... Alhamdulillah, leganya... maybe lepas nie dapat le apdet blog kat opis (tu pun kalau ada kesempatan laa....skali skala bleh laa kot). Harap-harap depa tak blok laaa website blog nie.. kalau tak, naya gakss...
Emm...sayunya hati bila dah habis kemas nie...(walaupun belum habis semuanya lagi). Sayunya nak tinggalkan bangunan kat PJ nie... sini lah tempat aku bertapak memulakan karier aku sebagai S.A. dari pekerja kontrak hinggalah mendapat status tetap. Dalam sedar tak sedar, esok 17hb Mac genap 3 tahun aku bekerja secara tetap di sini. Isk isk isk...tapi lepas nie dah kena pindah HQ... alamak!!! Bertambah laa kos aku sebab harga minyak yang dah naik nie... makin jauh plaks perjalanan aku setiap pagi. Lepas nie, aku tak leh laa dapat rekod pekerja datang paling awal ke opis... kalau kat PJ nie, selalunya aku laa yang bukakan pintu tingkat aku.. lepas nie takde laa chance nak wat cenggitu.
Selamat tinggal bangunan PJ... Isk isk isk.... Bila lah lagi aku akan jejak ke sini lagi...