Monday, March 20, 2006

1st Day In HQ...

Assalamualaikum....
Hari nie hari pertama kerja kat HQ, KL... Aku kuar pagi cam besa... then pi jemput member aku kat TTDI Jaya, masuk highway NKVE dan around 7.30 am dah sampai ke opis... Masuk-masuk je pintu depan JTM, terus belok kiri. Amboi!! Semaknya kawasan... penuh dengan kotak-kotak yang masih belum dibuka, almari/locker yang terletak di sana sini...
Aku terus tuju ke tempat aku...Mujurlah kotak-kotak aku hanya ada 3 buah jek..dengan gigihnya aku tolak almari/locker aku ke tepi dinding, amek pembaris (gunting aku hilang kena guna kot smalam masa orang-orang network configure pc semua staf...ampeh tul.. kena indent baru) dan buka kotak pertama. Aku kemas-kemas bebarang yang ada ke tempat memasing. Tak lama lepas tu, kenkawan ajak minum pagi.
Lepas minum pagi, tak sempat nak kemas lagi 2 kotak, dah kena panggil gi meeting kat tingkat 1. Lepas sejam lebih meeting, naik semula dan kemas lagi. Buka pula kotak kedua. Kuarkan semua bebarang dan susun. Kemas apa yang patut. Sesambil tu, take a break untuk mengadap kerja-kerja yang tertangguh. Tak sampai jam 12, perut dah lapar. Alamak!! Nak turun lunch, awal lagi. Sambung keje dan kemas. Tak lama lepas tu, dalam jam 12.30 member semua dah ajak makan. Memasing kelaparan dan keletihan.
Lepas makan, pi melawat tempat kenkawan lain. Emm..aku bersyukur dengan partition yang aku dapat. Walaupun agak kecil, tapi selesa dan tak sesempit kenkawan lain. Kesian gaks kat depa dengan tempat yang crowded dan berlapis-lapis. Partition mereka pun agak sempit. Alhamdulillah. Aku suka dengan tempat aku walaupun tak lapang mana tapi masih selesa.
Lepas solat, siapkan keje lagi. Jam 3.00 terus gi discussion projek ngan member dari tingkat 1. Aduh...payahnya nak buat keputusan. Kena buat beberapa ujian kepada sistem, baru leh decide. Discuss dan test je dah cecah 4.30 petang. Hmm...nampaknya tak sempat nak buat keputusan sebab tengah buat ujian, system test hang. Adeii... nak balik lewat, tapi badan dah letih le plakss...
So, balik le awal... berebut punch card. Nak naik lif, lif penuh. So, reramai turun tangga ala-ala rombongan cik kiah... Riuh betul staircase dibuatnya... Untuk balik, member aku offer untuk drive...lega... Balik ikut Taman Tasik Perdana untuk masuk ke Highway NKVE. Alhamdulillah. Jalan clear... Akhirnya tiba umah jam 6.30 petang.
Balik, lepak kejap. Sembang ngan mama dan adik. Pi mandi...solat... Siapkan makan malam untuk suami... Laa nie dah rasa ngantuk. Tapi gagahkan mata sebab nak tengok citer penyiasatan Jane Doe... best citer tu...
cau cin cau...