Wednesday, October 17, 2007

Kerja Sudah??

Assalamualaikum...


Hmm...hari nie hari raya ke 5... aku dah pun mula bekerja hari nie... betapa lengangnya opis ku ari nie kerana ramai yang masih bercuti dan memang ramai yang meneruskan cuti sehingga ke hujung minggu nie... jadinya yang ada nie aje laa yang menjadi penyeri kat opis... tempat duduk di kiri dan kanan ku kosong tidak berpenghuni... memang cuti sakan... hehehe.. biar laa.. asalkan mereka gembira di hari raya...


aku malas nak amek cuti panjang... bukan apa, boring duduk rumah sedangkan asben ku sendrik dah mula bekerja sejak semalam... so, daripada duduk di rumah, baik aku siapkan kerja-kerja aku yang berlambak nie...walaupun mood raya masih ada dalam diri nie... tapi mood nak wat keje tu ada laa jugak sket-sket... cuma slow laa nak memulakan kerja... hehehe.. dan bila dah pause masa buat keje nie, nak start semula...adei laa.... memang payah sket aaa... hahahaha..... tapi itu laa mood bekerja di musim cuti perayaan nie... biasa laa tu.... tak sepatutnya wat gitu, tapi ntah ler... tak tau nak describekan macam mana.... pepaham sendrik laa yek...


Hmm... musim raya nie jugak musim hujan petang... dari raya pertama sampai laa ke hari nie... hampir setiap petang hujan turun... ada sesetengah tempat memang kena banjir kilat... kawasan yang tak pernah kena banjir tetiba dilanda banjir kilat... pelik rasanya... namun itu laa kuasa Tuhan kan... siapa kita nak mempersoalkannya... cuma kita perlu tanya semula pada diri kita... apakah itu tanda-tanda peringatan dari Allah? hmm...aku tak berani nak bercerita lelebih pasal semua nie sebab aku nie memang tak berapa arif dalam hal-hal nie... tapi aku sedar Allah menjadikan sesuatu tu ada sebabnya yang mungkin tak terjangkau dek penglihatan kita... tapi sekiranya kita duduk dan berfikir dengan baik... kita akan nampak hikmah di sebalik sesuatu kejadian tu....


Hari nie terasa gaks laa yang masa begitu lambat berlalu... nak kata tak banyak keje...tak jugak.. keje memang banyak...tapi bila sangkut kat satu part tu...tak tau nak bertanya kat siapa... sebab orang-orang yang nak ditanya masih lagi bercuti :( nak tak nak kena laa jugak cari jalan penyelesaiannya sendiri... dari tadi lagi ramai kenkawan mengadu bosan... hehehe... takkan aku nak suruh depa main games plaks...time opis nie... hahaha..sendrik mau ingat laa kan.. aku nie pun amek kesempatan je nie apdet blog... sebab idea nak wat coding dah takde...tapi idea nak menaip tu ada ler sket-sket nie ha.... aku nie bila bosan...mula laa baca blog-blog orang...tak pun baca artikel/cerpen yang ada di memana website... kalau nak baca novel karang, ketara sangat plaks... kalau ngadap pc nie leh laa wat kerja 2 in 1 kot... hehehe...


Hmm...kay la...got to go and do my work back... adios...


Quote for the day :
"Never pretend to a love which you do not actually feel, for love is not ours to command"