Friday, August 17, 2007

OT...oh OT...

Assalamualaikum...


Masa aku taip blog nie aku masih berada di opis ku terchenta.. hehehe.. (chenta ka aku pada opis nie?? huhuhu)


Masuk hari nie genap laa 3 minggu berturut aku buat OT sebagai Pe***** Tambahan... keje nie actuallynya bukan laa spesifikasi keje aku...tapi aku membantu jabatan lain mengurangkan back-log mereka... kerja nie dioffer oleh ketua jabatan tersebut pada kenkawan yang segred dengan aku... masa bulan March dulu dah pernah buat dah..cumanya masa tu macam kerahan tenaga laa sebab kami semua (semua staf yg segred) dipaksarela untuk membantu... tapi kali nie kami diberi pilihan secara sukarela... nak tolong, tolong...tak nak, tak aper...


Kebetulan aku nie tengah agak tension dengan beban kerja sendrik... iyer laa..asyik blurr tengah jalan je masa buat coding... so, aku pun menyukarelakan laa diri aku... cumanya kali nie memang aku tak dapat nak buat OT nie time opis hour (dulu bila ada je kesempatan masa opis hour, aku belasah je buat...hehehe) tapi kali nie...memang semuanya aku buat bila tamat waktu kerja aku... dan oleh kerana sistem kerja nie ditutup pada jam 9, so aku cuba laa sedaya upaya settlekan semuanya sebelum jam 9.... memula dulu aku buat kat tempat aku...tapi sebab dari jabatan aku tak ramai yang jadi sukarela... aku jadi takut sket laa nak stayback lelama...


So, aku amek laa keputusan tumpang opis kat floor lain sebab kat situ memang ada staf yang akan keje sampai malam (depa nie keje syif). Sejak itu aku akan buat OT sekadar termampu... lepas siap OT kul 9 aku amek kesempatan untuk bermain pingpong bersama-sama staf syif tu... (masa depa tak wat keje laa..sebab keje depa nie kena tunggu dan jaga... ) seronok giler rasanya sebab dapat training sambil buat OT...kira sambil menyelam minum air laa... dapat gaks laa menyihatkan badan nie sket sket...


OT nie juga boleh dibuat pada hujung minggu..tapi weekend 2 minggu lepas aku gi kenduri kawin cousin suami aku...hujung minggu lepas plaks join Treasure Hunt opis aku... minggu nie?? erkk...esok memang tak leh sebab ada 2 kenduri kawin... Ahad nie... mebe kot... tu pun kalau ada kelaratan dan kekuatan semangat untuk gi opis...kekekeke...


Hmmm... disebabkan ke'busy'an OT nie..aku agak mengabaikan tugas aku sebagai Penolong Setiausaha Alumni Projek...huhuhu..sian gaks kat kenkawan yang lain... depa wat meeting pun aku dapat attend sekejap-sekejap jek.. bagi aku, aku kena utamakan tugas kat pejabat gaks laa sebab tu laa periuk nasi aku... untuk tugas alumni nie kira cam amal kebajikan... so, terabai sket laa... heharap bila dah settle semua back-log nie...aku dapat laa mengaktifkan semula diri aku dalam arena alumni... tu baru alumni projek...


Untuk alumni RAMUDA plaks (nie sekolah aku masa darjah 1 - 6...alumni nie lebih grand), salah seorang AJK tertinggi ajak aku untuk bantu mereka organize Annual Dinner Jubli Perak... fuyiooo.. skolah aku tu rupa-rupanya dah 25 tahun ditubuhkan...sekolah yang paling aku sayang...especially cikgu kelas aku masa darjah 6 dulu...Cikgu Adam namanya... dia cikgu yang paling dedikasi dan berkaliber sekali sampaikan aku rasa semua anak murid dia mesti tak lupa punya laa pada dia... even sampai sekarang nie bila berselisih atau bertembung dengan Cikgu Adam nie kat memana...kami masih bertegur sapa dengan dia...dan dia jugak ingat pada kitorang semua... dia laa cikgu yang paling paling best yang pernah didik aku.... Jadinya.. untuk jamuan makan malam Jubli Perak nie...depa kata Sultan Selangor @ Raja Muda akan menghadirinya sebab sekolah nie memang amek nama baginda...iaitu Sekolah Rendah Kebangsaan Raja Muda.


Adeii...dah letih laa..jap lagi nak balik dah nie... so, that's all for now kot... cau cin cau...


wasalam


Quote for the day : "Better to light a candle than to curse the darkness." - Chinese Proverb